
Qui vulgui conèixer al detall l'estratègia que segueix fil per randa el Partido Popular al País Valencià que no perdi el temps i llegeixi l'obra magnífica de l'advocat, polític i candidat l'any 1980 a la Presidència de la Generalitat, Josep Benet, L'intent franquista de genocidi cultural contra Catalunya.
Editat l'any 2009 per Publicacions de l'Abadia de Montserrat --tot i que l'obra té un antecedent que es publicà el 1973, a París-- L'intent franquista de genocidi cultural contra Catalunya és un llibre que hauria de ser de lectura obligada a totes les escoles democràtiques del món perquè els homes i dones del futur sabessin què significa la paraula etnocidi.
En aquesta obra, l'extinció deliberada d'una cultura per una altra està basada en una documentació exhaustiva i irrefutable. Es constata que el franquisme va seguir la doctrina del Decret de Nova Planta del Borbó Felip V per acabar amb la cultura catalana fins aconseguir que aquesta gairebé desaparegués totalment de la vida pública dels llocs on era la llengua pròpia, tant en l'àmbit civil com el religiós.
La persecució de tot allò que tufeja catalanitat no fou un cas isolat del franquisme"
Tot i que aquesta obra es refereix gairebé exclusivament al territori de Catalunya, també fa algunes referències al País Valencià i a les Illes Balears, on també la llengua catalana fou perseguida i anorreada. Una vegada hagueu llegit aquest magnífic document de denúncia, us n'adonareu que la persecució de tot allò que tufeja catalanitat no fou un cas isolat del franquisme, a la vegada que comprovareu que el franquisme no ha estat la culminació d'una llarga història de la persecució d'aquest idioma, propi de Catalunya, a l'Estat espanyol.
Aquest Estat al que (si ho voleu a la força) encara pertanyem, segueix la seva estratègia d'etnocidi, de vegades amb pell de xai i d'altres a cara descoberta però sempre, sempre, aconseguint que a cada bogada, Catalunya perdi més d'un llençol.
Dimarts a les vuit del vespre els nacionalistes espanyols, aquesta vegada sota el paraigua del PP, apagava el senyal de Catalunya Ràdio i Catalunya Informació amb l'amenaça, (quin crim, oi?) de dues multes per valor d'un milió d'euros que, diuen, probablement, així reblen el clau, s'aplicaran fins i tot tancant les emissions. Després del tancament de TV3 al País Valencià, aquest era el següent pas d'aplicació d'un etnocidi que, si l'Europa, potser cada vegada menys democràtica, no hi posa remei.