Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 16 de d'abril del 2009 | 15:02
Recull de premsa · Comunicació

Rosa Cullell: "Veurem canvis importants a les televisions públiques"

Barcelona · La directora general de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Cullell, considera que els mitjans de comunicació estan predestinats a canviar i més ràpid del que molts es pensen. El més important, segons Cullell, són els continguts, ja que creu que el format és secundari: "produïm continguts i el que volem és que arribin a la gent".



Cullell assegura, en una entrevista al diari Expansión, que "aviat veurem Internet a través de la televisió, i la televisió a través del mòbil". En aquest sentit, assegura que "la primera fase és la TDT i la segona i tercera serà ocupar tots els multicanals". s per tot això, que afirma que "veurem canvis importants a les televisions espanyoles, i que això ens afectarà a tots".

D'altra banda, considera que una televisió pública ha de dependre de les subvencions, però en cap cas ha de ser deficitària. Cullell és partidària del cànon que s'aplica habitualment sobre la televisió pública en els països anglosaxons. "s una bona tradició i dóna uns pressupostos molts clars i transparents, que t'obliguen realment a donar un servei públic d'entreteniment i de qualitat perquè la gent ho està pagant de la seva pròpia butxaca". No obstant això, no creu que la Llei Audiovisual espanyola apliqui un cànon a la televisió pública. Cullell creu que els mitjans públics són imprescindibles: "La manera que tenim per saber si ho estem fent bé és el 15% d'audiència que tenim a TV3 o la voluntat dels anunciants de seguir posant publicitat". Quan aquests no responguin, "ens plantejarem si té sentit la televisió pública".

Segons la directora general de la CCMA, els pressupostos de l'ens per aquest any contemplen un pla general de reducció de costos, encara que no preveu retallar la producció de continguts ni la compra de drets. Cullell preveu que la caiguda per ingressos publicitaris arribi el 25% durant el 2009. D'altra banda, també es pronuncia sobre el problema dels drets del futbol i assegura que aquesta qüestió a l'Estat espanyol comportarà molts altres canvis.

Cullell, que té al seu càrrec 2.750 treballadors, la majoria d'ells periodistes, és partidària de dur a terme plans de jubilacions anticipades a TV3, però subratlla que, donava l'actual situació econòmica, ara per ara no es tenen els recursos necessaris per dur a terme aquesta mesura.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat