Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 29 de d'abril del 2015 | 16:05
Recull de premsa

Carod: "N'hi ha que s'obstinen en el seu monolingüisme fatxenda i la seva prepotència de complex d'inferioritat"

"El seu reconeixement de la diversitat només arriba fins a la realitat mora. Per ser exactes, fins a la guàrdia mora de Franco. Anar-nos-en ja no és cosa de dignitat o d'interès, sinó també de bon gust".

L'ex vicepresident de la Generalitat de Catalunya, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha dit a un article que els grups "dirigents parasitaris" d'Espanya han estat, "amb poques excepcions, just el contrari del perfil de veïnatge desitjat": "Al·lèrgics a la diversitat, només deixen espai per a una llengua, una cultura, una nació, una bandera, una legalitat i una religió. No hi ha lloc per a nosaltres".

"Van expulsar els jueus i més tard els moriscos --ha recordat--. Si no ho han fet amb els catalans és, no pas per l'estima que ens tenen, sinó per la nostra aportació econòmica a les arques de l'Estat. Menystenen, discriminen i persegueixen la nostra llengua, alguns ens desitgen morts o no ens poden veure, però no volen que en sortim, sinó que ens hi quedem. L'únic nostre que accepten són els impostos".

Carod ha lamentat a l'article La guàrdia mora que Espanya té en els catalans "el grup humà cap on dirigir el seu odi irracional, el seu rebuig ètnic, la seva ira malaltissa, en qui poder descarregar les seves frustracions, complexos i inseguretats", i ha recordat que "cap partit espanyol, ni ara ni mai, no ha plantejat un model d'estat confortable per a nosaltres". "A tot estirar, algun gest amb l'aspiració d'esdevenir simpàtic i mitja dotzena de mots. Els boicots, la discriminació del teixit econòmic, les infraestructures radials, les actituds provincianes i el rebuig a qualsevol proposta democràtica vinguda d'aquí, tenen segles al darrere" ha sentenciat.

"N'hi ha que s'obstinen en el seu monolingüisme fatxenda, la seva incultura vastíssima --ha continuat-- i la seva prepotència d'enveja i complex d'inferioritat. A aquells que hi tenim amics o familiars, aquesta situació ens sap greu i ens provoca vergonya, però hem de denunciar-la". Finalment Carod ha dit que les darreres "mentides sobre la connexió entre independentisme i gihadisme superen ja tots els ridículs imaginables", i ha dit dels dirigents espanyols: "franquistes ells ahir i avui, nosaltres vam beure a galet la seva constitució i amnistiar el magne delicte de la dictadura".

"El seu reconeixement de la diversitat només arriba fins a la realitat mora. Per ser exactes, fins a la guàrdia mora de Franco. Anar-nos-en ja no és cosa de dignitat o d'interès, sinó també de bon gust, per fer un país millor, culte i plural, cívic i, sobretot, no ètnic: el nostre" ha conclòs.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat