Els 56 experts, investigadors de la comunicació, imparteixen docència a les universitats catalanes i han signat un manifest aquesta setmana amb el qual defensen la continuïtat del model català de mitjans públics.
Barcelona ·
En uns moment en què la societat catalana està a punt de perdre el seu model de comunicació públic ─un referent a tot l'Estat─ i en el qual les vagues de treballadors al si de Televisió de Catalunya (TVC) ja són notícia, un grup d'experts de la comunicació han fet públic un manifest on defensen l'actual Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).
56 investigadors de la comunicació de les principals universitats catalanes han signat un manifest aquesta setmana amb el qual volen posar en primer pla la continuïtat del model català de mitjans públics i alerten, alhora, del perill que comportaria per al conjunt de la societat aprimar-los econòmicament. Segons el document, els resultats dels mitjans de la Corporació no només s'han de quantificar en audiències sinó que també cal tenir en compte la seva "rendibilitat social i cultural".
En declaracions al diari ARA, un dels signants del text, el catedràtic de la UAB Emili Prado, ha sentenciat que cal valorar "tots els objectius que té com a servei públic, que van des de la generació de consens i la cohesió social fins a la defensa de la llengua i la cultura", i ha alertat que "si no hi ha un element que garanteixi la diversitat més enllà de la rendibilitat econòmica, tots els formats tendeixen a assemblar-se".