Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 19 de de febrer del 2010 | 15:39
Notícia · Societat civil

La ILP Televisió sense fronteres' supera les 400.000 signatures i guanya temps

Barcelona · "L'objectiu és, òbviament, difícil, però el pas que podem fer és històric. Deixeu-me que us diga que la vida només té sentit viure-la per a projectes importants". Quan Eliseu Climent va anunciar, fa un any, la intenció

d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV) de recollir 500.000 signatures per tal de presentar al congrés una ILP que assegurés l'emissió de TV3 a València, molts van creure que el repte era quasi impossible. De fet, la iniciativa Televisió sense fronteres' encara no ha arribat al mig milió de signatures necessàries, però és de preveure que, si no hi ha relaxació o sorpreses d'última hora, s'assolirà la fita. Dues dades permeten fer aquest pronòstic: l'ACPV ha anunciat que, d'una banda, ja s'han superat les 400.000 signatures i, de l'altra, s'ha ampliat el termini per recollir-les fins a finals de maig (en principi era la primera setmana de març). La decisió l'ha pres la Junta Electoral Central davant del fet que, a l'inici de la campanya, s'havien produït diversos problemes burocràtics que van retardar la possibilitat de començar a recollir signatures.


La feina ben feta

Deixant de banda la trista voluntat del govern del País Valencià de coartar la llibertat d'expressió i d'informació dels seus ciutadans posant traves a l'acord de reciprocitat TV3-Canal 9 i tancant repetidors, cal destacar la feina que estan fent els promotors de Televisió sense fronteres', de forma seriosa i molt ben planificada. Conscients de la dificultat d'assolir 500.000 signatures per un afer que no afecta al conjunt de l'Estat espanyol, l'ACPV ha trenat una sèrie de suports que estan empenyent la campanya cap a l'assoliment del seu objectiu. En primer lloc, aconseguint la complicitat d'arreu dels Països Catalans, -caldria que des del Principat n'aprenguéssim més- amb sindicats, Parlament de Catalunya, associacions culturals i esportives, ajuntaments, universitats, etc. I en segon lloc, buscant l'ajuda de Galícia i Euskal Herria, països que també es beneficiarien de la mesura (la ILP pretén assegurar que totes les televisions d'una llengua determinada es puguin veure arreu del seu territori lingüístic). Tot, és clar, comptant amb la feina dels 2.500 fedataris.


El següent pas

El fet d'assolir les 500.000 signatures, però, no assegura l'aprovació de la ILP. Un cop fet el recompte de signatures, si arriben al mig milió, es decidirà si el congrés l'ha de debatre i, finalment, seran els grups els que votaran a favor o en contra. s per això que, tal com afirma l'ACPV, cal no relaxar-se per "sumar el màxim de signatures" i "tenir el màxim de força per després poder garantir l'aprovació del projecte de llei".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Notícies relacionades
Notícia · Comunicació
El nou director de Tv3 afirma "Jo vinc aquí a arriscar"
Notícia · Cultura i mitjans de comunicació
Vicent Sanchis substituirà Jaume Peral al capdavant de TV3
Recull de premsa · Cultura i mitjans de comunicació
Condeminas: "TV3 es pot esperar any més?"
Opinió · Cultura i mitjans de comunicació
Siguem seriosos i reforcem TV3
Notícia · Comunicació
L'entrevista de Buenafuente a Puigdemont a TV3 va ser seguida per 554.000 persones
Crònica · Col·lectiu Columna Macià-Companys
Miserable TV3?
Notícia · Societat civil
Es constitueix la Confederació d'Entitats Sobiranistes dels Països Catalans
Notícia · Cultura i mitjans de comunicació
"TV3 és un instrument poderós i té molta influència en la societat catalana: és una autèntica estructura d'estat"
Notícia · Cultura i mitjans de comunicació
Joan B. Culla para els peus a un telepredicador
Notícia · Cultura i mitjans de comunicació
Jaume Peral, nou director de TV3
Indica publicitat