
Si hi ha una xarxa social per excel·lència relacionada amb l'àmbit professional i laboral, aquesta és, sense cap mena de dubte, LinkedIN. Aquesta és la referència per als professionals a dia d'avui per tal de promocionar i donar valor al seu perfil dins del món d'internet i les xarxes socials.
Enginyers, informatics, arquitectes, però també professionals d'altres sectors com és el cas dels advocats o els metges usen, empren aquesta xarxa social.
Tot i aquesta destacada i rellevant característica, LinkedIN no és la xarxa social per antonomàsia. Aquest paper se'l disputen actualment Facebook i Twitter. La primera, que ja cotitza a borsa com ho fa LinkedIN, és una xarxa usada per més de 900 milions de persones i que té com a principal objectiu el fet de compartir comentaris, idees, fotos, suggeriments… amb les amistats que hom té en ella.
En el cas de la segona, la xarxa de les piulades es tracta de la més important eina de microblogging existent a internet. La seva potencialitat de recursos com és el cas dels "hashtags" o etiquetes, la possibilitat d'escurçar els "links" o enllaços a webs o els "retweets" o reenviament de les piulades als seguidors són alguns dels exemples més significatius. Twitter és molt potent. I aquest fet no està passant desapercebut.
Amb poc més d'un mes de vida, TwiCver ja compta amb més de 2.000 candidats i 200 caçatalents de més de 40 països
Cada dia és més present en el nostre dia a dia car els seus recursos donen molt de si, com ho demostren iniciatives com TwiCVer (www.twicver.com). Aquest és el projecte ideat per cinc catalans que, basant-se en la filosofia de Twitter, pretén oferir als candidats i les candidates que s'hi donin d'alta la possibilitat de confeccionar el seu currículum a través de 10 piulades, tot aprofitant les eines inherents a Twitter –etiquetes, enllaços...
A la vegada, TwiCver també permet a reclutadors o caçatalents conèixer les competències i les qualitats dels seus candidats en un minso període de temps. Com diu la dita, el temps és or i TwiCVer en pot estalviar molt als "headhunters" mitjançant el seu mecanisme de funcionament que potencia la brevetat i l'originalitat dels candidats que cerquen una determinada feina.
TwiCVer és una incipient iniciativa que, amb poc més d'un mes de vida, ja compta amb més de 2.000 candidats i 200 caçatalents de més de 40 països. Dimensió internacional per a una idea emprenedora pensada i ideada a casa nostra. Una mostra clara i evident de les possibilitats de Twitter i de la xarxa en general. Un exemple d'emprenedoria del país basada en les TIC i més concretament en les potencialitats d'aquesta xarxa social que està revolucionant les nostres vides.