Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimecres, 12 de de desembre del 2012 | 17:22
Opinió
Xavier Serrahima
Escriptor

L'imperi contraataca: la reforma educativa de Wert

Sembla que el govern espanyol no tan sols ha sabut fer una lectura correcta del resultat de les eleccions del 25 de novembre, sinó que ha decidit prosseguir imprudentment la seva croada de foment de l'independentisme. 

Així, José Ignacio Wert, el ministre espanyolitzador d'alumnes catalans ha presentat un nou esborrany de l'avantprojecte de llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa que, de facto —i el que és més greu, de iure— degrada la llengua catalana i la resta de llengües cooficials a un tercer terme en l'ensenyament. Imaginem que és la seva manera de confirmar que al vídeo del PP "Me gusta Cataluña" li mancava un matís: "Me gusta Cataluña... españolizada".

Per més que els membres del PP català —perdó per l'oxímoron— assegurin que l'esborrany no canvia res, ho fa, i força. Així, (art.18), pel que es refereix a l'Educació Primària, mentre la llengua castellana i l'anglès es mantenen com a "assignatures troncals", i la segona llengua estrangera s'estableix com a "específica", el català es relega a "assignatura d'especialitat". La llengua pròpia de Catalunya passa a ocupar el quart lloc en el rang educatiu...
Sense drets nacionals, no tindrem drets socials. Ens cal poder decidir per alliberar-nos de la colonització espanyola"
En acabar el sisè curs de primària, (art. 21), "es realitzarà una avaluació individualitzada a tots els alumnes" en la qual no es preveu que es comprovi "el grau d'adquisició de la competència en comunicació" en llengua catalana, sinó en "la llengua materna". O sigui que tots aquells que tinguin com a "llengua materna" l'espanyol, no s'examinaran de català ni hauran de demostrar que el dominen.

Pel que fa a Educació Secundària, la situació encara és pitjor. Art. 24: la llengua i la literatura castella i l'anglès es mantenen igualment com a "assignatures troncals", la segona llengua estrangera és també "específica" i la llengua i literatura catalana queden relegades de nou a "assignatures d'especialitat".

Amb l'agreujant que, (art. 29), "en finalitzar el quart curs, els alumnes realitzaran una avaluació individualitzada" que "comprovarà [...] el grau d'adquisició de las competències" únicament de "totes las matèries del bloc d'assignatures troncals" i de les "matèries del bloc d'assignatures específiques, que no siguin Educació Física, Religió, o Valors Ètics" i no pas de les "assignatures d'especialitat".

Pel que es refereix a aquestes, "en aquelles Comunitats Autònomes en què els alumnes cursin Llengua Cooficial i Literatura, només es computarà una matèria [...], amb independència que els alumnes puguin cursar en total dues matèries de l'esmentat bloc". Per tant, si un alumne català estudia llengua i literatura catalana i alguna altra "assignatura d'especialitat", no tindrà l'obligació de demostrar la seva competència en la nostra llengua. A efectes de l'educació espanyola, esdevé prescindible.

Diguin, doncs, el que diguin, l'objectiu és clar: convertir la llengua catalana i la resta de llengües cooficials de l'estat espanyol en secundàries i subsidiàries en l'ensenyament, degradant-les i minimitzant-les. O el que és el mateix, complir el declarat propòsit d'espanyolitzar els alumnes catalans.

Amb major raó, encara, quan la "Disposició addicional trigèsima novena" estableix que "Les Administracions educatives garantiran el dret dels alumnes a rebre l'ensenyament en castellà, llengua oficial de l'Estat. A les Comunitats Autònomes que, junt al castellà, posseeixin una altra llengua oficial [...] les administracions educatives garantiran en totes las etapes educatives obligatòries que les llengües cooficials siguin ofertes en las distintes assignatures en proporcions equilibrades en el número d'hores lectives". O sigui, una sentència de mort contra la immersió lingüística i, per tant, contra la supervivència de la nostra llengua.

Encara hi ha algú que dubti de quines són les prioritats de Catalunya? Drets socials o drets nacionals? Sense drets nacionals, no tindrem drets socials. Ens cal poder decidir per nosaltres sols i alliberar-nos de la colonització espanyola. Pròxima estació, independència! [ Descarrega't el text complet de l'esborrany de l'avantprojecte de llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (en espanyol, por supuesto!) ]

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Més opinions de Xavier Serrahima
Indica publicitat