
L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha renovat aquest cap de setmana la seva direcció i les problemàtiques que fins ara havien aturat el procés electoral han quedat superades per la irrupció d'allò que venim anomenant la "bona gent" del país: el qui no estan per maniobres ni per lluites fratricides.
M. Sellarès ·
Amb les eleccions d'aquesta setmana s'ha imposat, doncs, una llista encapçalada per Carme Forcadell, en la qual s'ha premiat la fermesa de la presidenta, el seu treball i també els equilibris que ha hagut de fer per a evitar que un nucli reduït pugui dur l'Assemblea cap a plantejaments utòpics o marginals.
Forcadell ha sortit elegida amb el recolzament de més membres, un equip de persones que han fet molt per l'ANC com Jaume Marfany, Pere Pugès i també un històric de la lluita camperola i democràtica com Pep Riera. Però també hi ha persones incorporades no fa gaire temps i que amb la seva joventut han dinamitzat l'estructura central i l'aparell de l'ANC, com són Ferran Civit, Ignasi Termes o Josep Albertí.
Allò més destacat dels 25 membres del secretariat elegits a nivell nacional és que tots ells tenen la voluntat de treballar de manera desiteressada pel país, i que són conscients de l'eina política i de mobilització que tindran a les seves mans en un moment de gran transcendència com serà el proper 2014. Aquestes mateixes característiques s'han donat a la major part de les regions on hi han sortit elegits els qui treballen per sobre de la gent conflictiva.
Tenim, doncs, un nou secretariat amb l'autoritat d'unes votacions obertes i democràtiqques. I amb aquesta força els escollits han d'empènyer tota l'ANC per a portar-la a posar en pràctica el full de ruta així com totes les mobilitzacions que s'organitzaràn els propers mesos per a crear el caliu necessari i la tensió democràtica: el dret a decidir ha de portar el país a la plena sobirania nacional.
Pel seu interès reproduïm els resultats de les eleccions últimes al secretariat de l'Assemblea a la secció Documents de Tribuna.cat.