
La guerra bruta contra TV3 i contra la seva directora, Mònica Terribas, ja ha començat. El diari El País, que es troba en plena deriva espanyolista, va publicar dilluns una llista de les productores que més cobren de Televisió de Catalunya.
La informació no contenia cap irregularitat, però estava presentada com si ho fos, com insinuant alguna cosa, com si es gastés massa. Les productores esmentades eren les autores dels programes de més èxit de TV3, els que li donen el lideratge d'audiència, com Polònia, Crackòvia, l'APM? o Kubala, Moreno i Manchón.
Aquest mateix diari amb seu a Madrid ja va publicar fa unes setmanes un reportatge a favor de Baltasar Garzón negant qualsevol resposablilitat del jutge en l'afer de les tortures als independentistes l'any 92. En plena onada de rumors sobre el tancament del quadernet d'El País a Catalunya, sembla que ha optat per fer feines brutes.
El risc de desnacionalització de l'espai de comunicació català és molt alt
En el cas de TV3, es tracta de fer-li la feina bruta a CiU: desgastar Terribas per preparar l'aterratge a la direcció de la televisió catalana d'un home del Grup Godó, i així prosseguir el seu procés de debilitament en favor de 8tv, que no aixeca el cap. Tot això amb el consentiment del PP, l'únic partit que va recolzar la llei de la Corporació.
La setmana que ve es vota al Parlament el nou consell d'administració de TV3, el seu president, i a partir d'aquí es nomenaran els nous directors de la televisió i la ràdio. Caldrà estar atent perquè el risc de desnacionalització i debilitament del que ha estat un puntal de l'espai de comunicació nacional és molt alt, i les maniobres brutes han començat.
Qualsevol intent de desprestigiar Terribas seria un error per aquells qui asseguren voler impulsar una transició nacional
Qualsevol intent de desprestigiar Terribas o els professionals que han fet TV3 líder d'audiència d'aquest país seria un error per aquells que asseguren que volen impulsar una transició nacional.