
"Els recels al sobiranisme només desapareixeran quan l'independentisme assumeixi el seu paper central, i l'exerceixi sense exclusions".
El comunicador i historiador Toni Soler ha indicat a un article que hi ha "un problema afegit" per al PSC i és que la seva via "pretesament federal, contrària al dret a decidir, el situa en el bloc més conservador de la societat catalana, al costat de PP i Ciutadans, Foment del Treball, el Cercle d'Economia, La Caixa, Planeta, Godó i tota la pesca".
A l'article Tan lluny de Granada Soler hi ha dit que és "molt difícil" que un socialista "sincer" se senti còmode "en aquest pol ideològic, lluny dels sindicats, els moviments socials, i els partits de l'esquerra emergent", però ha indicat que "l'omnipresència de la iconografia i el màrqueting indepe, amb el seu maximalisme verbal i la seva absurda tendència a assenyalar botiflers i traïdors, fa que molta gent del PSC que ja ha fet el pas cap al sobiranisme mantingui certs recels emocionals".
Soler ha conclòs que aquests recels "només desapareixeran quan l'independentisme assumeixi el seu paper central, i l'exerceixi sense exclusions i sense pretensions de puresa" de la mateixa manera que va fer el PSC "fa trenta anys, sobre unes bases ben diferents".