Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dimarts, 28 de de setembre del 2010 | 16:26
Recull de premsa · Política

V. Villatoro: "Per als partits catalans la vaga de demà és un soroll distorsionador, i més aviat incòmode"

Barcelona · L'escriptor Vicenç Villatoro ha valorat les conseqüències polítiques de la vaga de demà a un article a El Periódico on hi indica que "als partits catalans, gairebé amb l'única excepció d'Iniciativa per Catalunya, la vaga de demà és un soroll distorsionador, i més aviat incòmode, enmig de la campanya" perquè "mentre que l'electorat que aniria menys a la vaga, al qual es podria atreure gràcies a aquesta, diguem-ne, evolució centrista, el que està a la frontera amb Convergència i Unió, sigui el que veu amb mals ulls l'abandonament de posicions més explícitament catalanistes."

L'escriptor ha indicat que "una de les ­paradoxes d'aquesta campanya" electoral és que el PSC "ha decidit centrar la campanya en la mobilització del vot del cinturó industrial, de classes populars provinents de la immigració" i alhora ha intentat "mobilitzar-lo en termes nacionals, contra les aventures independentistes": "El ministre Celestino Corbacho apareix com la garantia contra qualsevol vel·leïtat nacionalista... però, al mateix temps, és el ministre a qui li fan la vaga general. Pot ser que l'e­lectorat al qual es vol atreure tornant a lluir els lligams amb el PSOE sigui, precisament, el més decebut per la qüestió social amb el PSOE i amb Zapatero. El que vagi més a la vaga".

L'autor de l'article Una vaga en campanya ha assegurat que "políticament, podríem dir que la vaga general és un assumpte de família de les esquerres" perquè "els socialistes reben la crítica directa de sectors situats a la seva esquerra" i aquest aspecte "obre un front al PSC": "La vaga general dinamita al PSC una eficaç i contrastada estratègia electoral: la crida al vot útil d'esquerres per aturar la dreta. Tocada ja pel pacte basc, la reedició del Si tu no hi vas, ells tornen és més complicada després de la convocatòria de la vaga".

Finalment Villatoro ha sentenciat que per la ­convocatòria de la vaga general de demà "no s'ha pensat ni un instant en l'impacte en les eleccions catalanes", en primer lloc perquè "em fa l'efecte que el món de Madrid, en general, partits i sindicats també, entén poc les claus específiques de la campa­nya catalana".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat