Indica publicitat
Dimecres, 15 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 10 de de juliol del 2008 | 16:41
Recull de premsa · Política

Artur Mas: "Prefereixo qui té aspiracions a la gent que diu "si, buana""


El secretari general de CDC, Artur Mas, analitza, en una entrevista a l'Avui, el congrés que la formació celebrarà aquest proper cap de setmana. Mas fa una aposta per la centralitat i per impulsar tot un moviment alternatiu catalanista al tripartit a partir del projecte de la Casa Gran. Mas afirma que intenta "aglutinar entorn meu lideratges potents i alguns d'ells reforçats" i que prefereix tenir "al voltant gent amb aspiracions polítiques, que una tropa que va dient ‘sí, buana' a tot". Mas assegura que "ara per ara no detecto ningú que vulgui aspirar un lideratge així a dins del partit i dins el projecte". Ara bé, subratlla que "per ser candidat a la Generalitat s'ha de ser líder del partit" i adverteix que "el moment de les primàries és ara". Mas explica que no li han donat a Jordi Pujol el càrrec de president d'honor perquè "al president Pujol li diem president, no president d'honor; i mentre hi vulgui ser, serà el president". Mas afirma que "si sóc president limitaré el meu mandat a 8 o 12 anys". D'altra banda, creu que CiU "no ha aconseguit capitalitzar prou el malestar" que hi ha amb la gestió del tripartit, perquè "encara no hem trobat la pedra filosofal, en el cas que hi sigui, que crec que no hi és".

Segons Mas, la pedra filosofal passaria per la Casa Gran: "que vol dir ampliar fronteres; Casa Gran, que vol dir no només adreçar-nos a la política sinó crear un moviment social de caràcter catalanista que empenyi una alternativa forta i potent. Projecte, renovat i posat al dia, que toqui l'autogovern i la sobirania però també el model de societat, de creixement econòmic, la sostenibilitat i l'Estat de benestar. I finalment lideratges". Mas creu que "si el primer pas de la Casa Gran fos desmembrar CiU, seria un pas enrere".

També afirma que l'objectiu d'un partit nacionalista no és estrictament la forma d'Estat, sinó "la fortalesa de la nació". En aquest sentit, assegura el següent: "prefereixo una nació forta sense Estat propi, que no pas una nació dèbil amb Estat propi. No dic que l'ideal no sigui tenir les dues coses juntes. Però el gran debat és com enfortim la nació catalana, com enfortim la cultura, la llengua, els valors i les actituds del poble, el model econòmic, i com fem viable l'Estat i la societat de benestar -les dues coses, perquè no és contradictori.- Ara bé, dit això, jo he introduït el concepte del dret a decidir del poble de Catalunya". Pel que fa al nou sistema de finançament per a Catalunya, Mas adverteix que el que no farà CiU serà "anar a Madrid a treure les castanyes del foc a un tripartit dividit" i assegura que la posició de CiU sobre els pressupostos "la sabrem quan coneguem el projecte".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat