Indica publicitat
Dimecres, 15 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 7 de de juliol del 2008 | 16:40
Recull de premsa · Política

Felip Puig: ?El congrés renovarà el compromís de CDC per aconseguir que Catalunya sigui un país normal a Europa?


L'actual Secretari General adjunt de la formació nacionalista ha explicat en una entrevista al diari Avui amb quins objectius Convergència arriba al proper congrés. Per Felip Puig, ara és el moment perquè CDC aposti pel dret a decidir al qual considera com a "una adaptació del moment històric". Per Puig, "s'ha completat la Transició i torna a haver-hi una ofensiva en el camp lingüístic, financer, de les infraestructures i en la projecció internacional, per aconseguir la dissolució de Catalunya a Espanya. I el catalanisme ha de ser conscient que la radicalitat democràtica, el dret a decidir i l'aposta per una major sobirania formen part d'una nova etapa". El líder nacionalista assegura en aquest sentit que "el congrés renovarà el compromís de CDC per aconseguir que de manera tranquilla i democràtica, tard o d'hora, Catalunya sigui un país normal a Europa".
Més enllà de seguir aprofundint en la línia nacionalista, Felip Puig, que veurà recompensada la seva feina dins la formació amb un augment en l'organigrama de l'organització, veu bàsic que CDC "continuï oferint la força central que representa CiU" i per això afirma que "aquest no serà el congrés del trencament amb Unió. La casa gran de CDC té un lloc de convidat d'honor per a Unió". Així mateix, i referint-se a les crítiques internes sobre CiU, Puig diu que treballaran "per reforçar els mecanismes per coordinar la federació. I intentarem trobar una fórmula millor per a les eleccions municipals, que ens permeti superar les tensions lògiques del teriitori".

D'altra banda, sobre el que significarà la trobada central de la formació nacionalista a nivell de renovació de persones, Felip Puig assegura que, per una banda, "el congrés escenificarà amb un nou pas el relleu definitiu que recau en Artur Mas i confirmarà que Jordi Pujol abandona el dia a dia de la direcció política de CDC", i per l'altra servirà per visualitzar que "l'independentisme de Colom, el roquisme del segle XXI de Recoder i l'aparició de nous dirigents territorials evidencien una renovació que fa prop de 10 anys que es va encetar".

Finalment, sobre la poca capacitat de CiU de millorar resultats en les eleccions dels últims anys, el dirigent català creu que "els 24 anys de govern de Jordi Pujol no podien ser contrarestats només per 3 anys de govern tripartit. El pèndol de la majoria democràtica no es mou de forma tan asincopada". Tot i això, el mateix Puig es mostra confiat i afirma que "amb dues legislatures estem arribant ja a la inflexió definitiva. El tripartit haurà demostrat que és una mala forma de govern". De fet, preguntat sobre quina seria l'opció de CiU, entre PSC i Esquerra, Felip Puig respon que la formació nacionalista s'ha d'acostar als 60 diputats. Un resultat que veu "possible" i que permetria que, segons el líder convergent, "no hi hagués dependències del socialisme espanyol, ni de la confusió que genera ERC en la seva acció de govern".


Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat