Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 12 de de juliol del 2010 | 15:20
Notícia · Societat civil

Muriel Casals demana als polítics catalans que no acatin la sentència

Barcelona · Fent ús de la veu que impera a la societat catalana després de la multitudinària manifestació del passat dissabte, Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural, ha indicat, sobre la incongruència del TC de no acceptar com a democràtic allò que la població catalana ha decidit a través de les urnes, que la resposta dels polítics catalans ha de ser no acatar la sentència.

Casals ha admès que ha d'haver-hi una resposta política unitària a la mutilació estatutària per fidelitat al seu poble i per lleialtat als catalans: "No els hi correspon fer una altra cosa" ha assegurat. Com a resolució jurídica que diu "molt poc" en favor de la democràcia de l'Estat espanyol, Casals ha assegurat a una entrevista a Catalunya Ràdio que la classe política no ha d'acceptar la legalitat procedent de Madrid, la qual accepta aquesta sentència i que ha aconseguit trencar, alhora, el pacte constitucional.

"La resposta no pot esperar" ha admès la presidenta d'Òmnium, que ha explicat que s'ha d'actuar seguint les lleis aprovades pel poble català i no ha de demorar fins a l'adveniment de les properes eleccions catalanes. "Guanyi qui guanyi a les properes eleccions, aquest país ha de fer un pas endavant" ha afirmat Casals donant èmfasi al paper dels polítics catalans a Madrid, que a partir d'ara, segons l'entrevistada, ha de passar pel mínim que suposa fer complir l'Estatut. "Ells tenen la paraula i malgrat ser difícil no poden acatar i han de negar-se a tornar enrere" ha conclòs Casals.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat