Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 27 de d'octubre del 2011 | 18:10
Notícia · Política

"Potser ens hauria anat millor amb els portuguesos que amb els catalans"

Gregorio Peces Barba, un dels 'pares' de la constitució espanyola, ironitza sobre Catalunya durant el Congrés de l'Advocacia que se celebra a Cadis. Si tots hi estem d'acord, a què esperem?

Un dels 'pares' de la constitució espanyola, Gregorio Peces Barba, ha ironitzat sobre Catalunya en una conferència que impartia sobre la carta magna en el marc del desè  Congrés de l'Advocacia celebrat a Cadis: "Sempre dic de broma què hauria passat si ens haguéssim quedat amb els portuguesos i haguéssim deixat els catalans. Potser ens hauria anat millor". Envalentonat per la gran ocurrència, Peces Barba ha reblat el comentari amb un: "hi hauria hagut un problema gran, no s'haurien pogut jugar els partits de futbol Madrid-Barcelona, que sempre és molt important".

Mentre un sector del públic reia, un grup d'advocats catalans que escoltaven la conferència han abandonat la sala. Continuant amb l'espectacle, Peces Barba s'ha aturat un moment per afirmar: "Deixem que surtin els que han de sortir".

Les reaccions no s'han fet esperar i el Consell de l'Advocacia Catalana, que representa els catorze Col·legis d'Advocats de Catalunya, ha manifestat per unanimitat la seva indignació per les manifestacions dutes a terme per Peces Barba. L'associació Joves Advocats de Catalunya també presentaran una queixa formal al Consell General de l'Advocacia Espanyola.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat