El comissari dels Drets Humans del Consell d’Europa, Álvaro Gil-Robles, recomana en el seu primer informe sobre l’Estat espanyol que s’investiguin de forma “ràpida, rigorosa i exhaustiva” les denúncies de tortura i maltractaments. Gil-Robles afegeix que “els mecanismes conduents a la reparació de les ví El comissari dels Drets Humans del Consell d’Europa, Álvaro Gil-Robles, recomana en el seu primer informe sobre l’Estat espanyol que s’investiguin de forma “ràpida, rigorosa i exhaustiva” les denúncies de tortura i maltractaments. Gil-Robles afegeix que “els mecanismes conduents a la reparació de les víctimes de tortura i maltractaments disten de ser satisfactoris”.
El comissari considera que a l’Estat espanyol hi ha una “sòlida cultura” de respecte als drets humans, si bé existeixen certs “sectors de risc” com la immigració, les presons, la brutalitat policial o la violència domèstica. En l’informe Gil-Robles també palesa que l’Estat espanyol ha subscrit la majoria de tractats que prohibeixen la tortura i que aquesta està tipificada com a delicte específic. En aquest sentit el comissari proposa “allargar els terminis de prescripció del delicte de tortures i considerar la seva imprescriptibilitat”.
Així mateix Gil-Robles creu que s’hauria de revisar el règim actual d’incomunicació dels detinguts i possibilitar que aquests es puguin entrevistar almenys una vegada a soles amb el seu advocat per dir-li si ha estat objecte de maltractaments.