Indica publicitat
Dimecres, 15 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 28 de d'abril del 2006 | 00:00
Notícia · Comunicació

Nadal per Franco, gol de Jordi Mercader


El grup Zeta ha esperat un bon moment, quan EGM ha fet públic el seu lideratge indiscutible d'El Periódico amb les seves dues edicions, per anunciar per part del Consell d’Administració del grup que l’home que va construir i quasi inventar-se aquest model de diari popular deixa la seva direcció per incorporar-se a altres tasques directives. Franco, un gran p El grup Zeta ha esperat un bon moment, quan EGM ha fet públic el seu lideratge indiscutible d'El Periódico amb les seves dues edicions, per anunciar per part del Consell d’Administració del grup que l’home que va construir i quasi inventar-se aquest model de diari popular deixa la seva direcció per incorporar-se a altres tasques directives. Franco, un gran professional del periodisme demostrava d’uns mesos ençà un gran cansament i a, més a més, en la línia editorial i amb articles signats per ell mateix es collocava enfrontat al govern tripartit i més directament amb el president Maragall. Franco, que té el mèrit en uns moments que ningú hi creia de llençar una edició en llengua catalana d’un diari popular que majoritàriament es creia adreçat a un públic castellanoparlant -a diferència de la Vanguardia-, va triomfar assolint el diari que més exemplars amb llengua catalana ha aconseguit vendre en tota la història. Però ell sempre s’ha sentit lluny de l’entorn Maragall i, en certa manera, més proper al PSOE que al PSC. També acumulava errors de consideració com la famosa portada de l’11 de març, deixant-se intoxicar pel president Aznar, tot i les rectificacions posteriors. A banda, hi ha el fracàs de les seves pàgines d’opinió sense una política definida. El qüestionat i polèmic cap de comunicació del president Maragall, Jordi Mercader, amb gran influència al grup Zeta, ha maniobrat amb habilitat per colocar al capdavant del diari a un bon professional del grup, actualment assessor de la Generalitat, Rafael Nadal.
Nadal és un periodista alineat històricament en el socialisme catalanista de Girona, va ser un dels fundadors del diari El Punt i també és un profund coneixedor dels mitjans audiovisuals i introductor de Localia a Catalunya, si bé té la illusió avortada d’aconseguir un grup audiovisual potent per al grup Zeta.
Rafael Nadal, tot i els peatges que haurà de pagar al “Tete” Maragall i a Jordi Mercader, és un periodista amb la intel·ligència suficient per fer els canvis i les adequacions ajornades mil vegades a El Periódico.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat