Indica publicitat
Dimecres, 15 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 23 de de desembre del 2005 | 00:00
Notícia · Comunicació

El CPC ja respira: dóna suport al CAC en l?informe sobre la COPE


El Col·legi de Periodistes havia guardat absolut silenci respecte a les reiterades vulneracions a la veracitat informativa i a la superació dels límits de la llibertat d’expressió, contemplats a la Constitució espanyola, per part de la cadena COPE. Cap pronunciament, res a dir per part d’un Col·legi professional. Però deu dies despr&eacu El Col·legi de Periodistes havia guardat absolut silenci respecte a les reiterades vulneracions a la veracitat informativa i a la superació dels límits de la llibertat d’expressió, contemplats a la Constitució espanyola, per part de la cadena COPE. Cap pronunciament, res a dir per part d’un Col·legi professional. Però deu dies després que es renovés la junta del Col·legi de Periodistes, amb gairebé la meitat de membres de la candidatura alternativa que havia reclamat en el seu programa que el CPC donés la cara i es pronunciés en tots els afers que afecten la professió, aquesta institució ha donat senyals de vida en aquest sentit. Hores després que el Consell de l’Audiovisual hagués presentat públicament l’informe sobre alguns programes de la COPE, i que dictaminés que es vulneren drets informatius i d’honor i intimitat, el CPC ha publicat en el seu web un comunicat, signat pel nou degà, Sebastià Serrano, en què manifesta el seu suport a aquest organisme independent. El text felicita el CAC per la resolució, i diu que “el CPC sempre ha defensat l’exercici responsable del periodisme i la vigència d’unes normes de comportament dels periodistes que es recullen al Codi Deontològic aprovat el 1992 pels periodistes de Catalunya”. El comunicat condemna la “greu
vulneració de les normes del periodisme la suplantació del president del Govern, José Luís Rodríguez Zapatero, per un imitador i la difusió de la conversa telefònica que el suplantador va mantenir amb el president electe de Bolívia, Evo Morales, pel programa La Mañana”
, i conclou que el Col·legi vol deixar clar que “en la seva defensa de la feina ben feta, se situa al costat dels periodistes de la Cadena COPE que fan el seu treball amb professionalitat”. Aquest comunicat és el primer símptoma que al CPC les coses comencen a canviar, malgrat que també han aparegut tensions a l’hora d’establir els càrrecs que integraran la junta del CPC, tenint en compte que el degà té la facultat de nomenar a dit el secretari i el tresorer de la junta. Probablement, Joan Brunet ocuparà el lloc de secretari, i Francesc Triola el de tresorer. En el cas del vicedeganat, la llista continuïsta ho tindrà molt difícil per imposar una de les seves persones, perquè comptant amb els vots de la resta de demarcacions, no té assegurada la majoria suficient. És doncs, força probable que aquest lloc l’ocupi Pilar Antillach.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat