Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 14 de d'abril del 2008 | 13:59
La fotografia · Política

centenari de l'estelada


 Aquest matí s'ha celebrat a la seu d'Òmnium Cultural l'acte de celebració del centenari de la senyera estelada amb força representants polítics i de la societat civil. Jordi Porta, president d'Òmnium ha destacat la importància de la celebració de l'aniversari de l'estelada com a eina de recuperació de la memòria històrica, però sobretot com a eina de difusió, per incrementar la consciència nacional a fi que algun dia, com qualsevol poble, puguem escollir quina relació tenim amb els nostres veïns. També ha parlat Sergi Blàzquez, vicepresident de la Plataforma pro Seleccions Esportives  Catalanes, que ha presentat la campanya popular "100 cims -100 anys" que vol portar l'estelada a 100 cims del món. L'expedició de la UEC Gràcia cap a l'Everest estrena la llista, seguida de d'expedicions a cims de Pakistan, Letònia, els Alps... A la campanya s'hi pot adherir tothom qui vulgui posant-se en contacte amb l'organització i enviant una fotografia de la gesta. Les imatges es podran anar veient al web http://www.estelada.cat/. A l'acte també ha parlat Francesc Espriu, pintor i polític, i Eric Bertran, creador del portal el Fènix, així com s'ha presentat una petita exposició de la història de la bandera a partir de publicacions des de 1908.

Entre d'altres futurs actes que ha organitzat la Comissió del centenari arreu dels Països Catalans destaca:  la tramesa de postals a l'ONU reclamant el dret del poble català a tenir la seva independència; participació a Tarragona a la trobada mundial de casals catalans; tramitació a l'Enciclopèdia Catalana de l'entrada de Vicenç Albert Ballester, creador de l'estelada; i presentació d'una moció als grups municipals: CiU, ERC i CUP per tal de que cada vila de Catalunya tingui una plaça o carrer Vicenç Albert Ballester, o estelada per a commemorar el centenari. Finalment, es reeditarà el llibre "Origen de la bandera independentista" de Joan Creixell.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat