Indica publicitat
Dijous, 9 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 27 de de juliol del 2009 | 14:50
La fotografia · Cultura

El Museu Irla reconeix la figura del polític Josep Irla

Barcelona · El Museu Irla és ja una realitat. Aquesta setmana s'ha inaugurat el museu dedicat a la figura del polític de Sant Feliu de Guíxols, Josep Irla Bosch, president de la Generalitat a l'exili entre 1945 i 1954 i alcalde de Sant Feliu de Guíxols durant la Setmana Tràgica.
El Museu Irla està situat al mateix edifici de la Casa Irla, una seu municipal que gestiona la fundació i que porta el mateix nom de l'expresident de la Generalitat.

L'acte d'inauguració es va emmarcar en una jornada de portes obertes on es va poder veure la rehabilitació a fons que s'ha fet a tot l'immoble, i on hi van assistir diferents personalitats del món polític català, d'entre els quals hi destaquen el president de la Fundació Josep Irla i Secretari General d'Esquerra, Joan Ridao, el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, l'alcalde de Sant Feliu, Pere Albó i el mateix biògraf de Josep Irla, Josep Maria Roig i Rosich.

"Aquest museu és un pas decisiu per recuperar la memòria del president de la Generalitat a l'exili" va afirmar Ridao, i va reflexionar sobre la figura de l'expresident: "Segurament Josep Irla no va transcendir només per ser el president a l'exili ni pel seu pensament polític sinó per la seva obra, la seva manera de fer".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat