Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 15 de de gener del 2007 | 16:13
Crònica · Unió europea

El logotip de la UE en català


Aquest any 2007 se celebra el cinquantè aniversari de la creació de la Comunitat Econòmica Europea, actual Unió Europea. Han passat moltes coses des d’aquell llunyà 1957. S’ha passat de sis estats a vint-i-set, d’una Europa tancada, a una àrea econòmica, un mercat comú, de cinc-cents milions de ciutadans, amb una moneda única, l’euro, en tretze estats, amb facilitats per viatjar i treballar en diferents estats de la UE i amb evidents avenços pel que fa a polítiques internes i també en política exterior i de defensa.
Tot i que queda molt camí per córrer i que, avui en dia, la UE es troba immersa en una profunda crisi, el cert és que els aspectes positius de la integració europea superen clarament els negatius. En definitiva, podem dir que la Unió Europea és la història d’un èxit, per tot el que he expressat i sobretot per la garantia que ha suposat de ser un element cohesionador entre els estats, que ha evitat els enfrontaments armats entre els mateixos. Així, el be més preuat de la UE, tot i que al tenir-lo ens pot semblar irrellevant, és la garantia de pau que ha suposat pels estats que estan sota el paraigües comunitari. Només cal recordar que alguns d’aquests estats, França, Gran Bretanya, Itàlia o Alemanya, es varen veure implicats en dues guerres mundials a la primera part del segle passat. Ara portem cinquanta anys de pau i de consens i a aquesta important fita hi ha ajudat molt la fórmula de la Unió Europea.

I és en aquest entorn que es faran diferents actes i activitats per commemorar aquest cinquantè aniversari i per identificar-ho s’ha creat un logotip, sorgit d’un concurs públic en el que hi han pogut participar els ciutadans, la finalitat del qual és fer visible durant tot l’any aquesta efemèride. El logotip, que porta la frase JUNTS des de 1957, ha estat traduït a les 23 llengües oficials i, finalment, també al català, de manera que les activitats que es facin a Catalunya relacionades amb la UE podran portar el logotip amb el nostre idioma. Tot i que pot semblar poca cosa, la veritat és que no és fàcil incidir en la burocràcia de Brussel•les, de manera que s’ha de prendre com una bona acció i mèrit de la constància en la defensa en general de la llengua i de la bona disposició de les institucions europees amb seu a Catalunya, com és el fet que des del novembre passat el web de la Representació de la Comissió Europea publica notícies en català.

Tot plegat, una mostra més de la defensa de la identitat a partir de la constància.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat