Indica publicitat
Dimarts, 14 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dilluns, 5 de de març del 2007 | 18:31
Crònica · Territori

Nou reconeixement internacional del Delta de l?Ebre


La setmana passada el Parc Natural del Delta de l’Ebre va fer un nou pas endavant per ser reconegut, novament, en l’àmbit internacional. Si ja ho és per les seves característiques naturals i pel patrimoni natural i cultura que acull, ara podria ser-ho també per la promoció decidida per un tipus de turisme compatible amb la preservació d’aquest patrimoni. La Junta Rectora del Parc Natural va aprovar dimarts, 26 de febrer, la candidatura per sol·licitar l’acreditació del Delta amb la Carta europea del turisme sostenible (CETS).
La Carta europea del turisme sostenible als espais protegits és una de les línies d’actuació més importats promogudes per la Federació EUROPARC (entitat que aglutina els parcs nacionals i naturals de 32 països europeus) i distingeix els espais protegits que han definit una estratègia i un seguit d’actuacions per fer compatible el desenvolupament sostenible del turisme amb les tasques necessàries de conservació i millora del patrimoni natural i cultural que es protegeix. Fins el 2006, només set parcs estatals comptaven amb aquest reconeixement, entre ells el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, pioner a l’Estat.

La candidatura que ha tramitat el Parc Natural a la Federació EUROPARC inclou un programa d’actuacions en estreta col·laboració amb els empresaris turístics i les administracions i entitats presents al seu territori que compta amb un pressupost global de 5,7 milions d'euros, un 37 per cent dels quals aniran a càrrec del Parc Natural i el Departament de Medi Ambient, els ajuntaments hauran d’aportar un 15,36 per cent, mentre que la resta correspondrà a consells comarcals i altres institucions públiques i privades. El programa, que té una durada de 5 anys, inclou mesures tan importants com l’aprovació d’un pla de gestió del parc, la realització d’un estudi del nombre de visitants del parc (amb la previsió de regular-ne els fluxos), el disseny de paquets turístics sostenibles, la creació d’una marca pròpia del Parc Natural, a més de mesures per millorar la formació del sector turístic local en matèria mediambiental.

L’acreditació del Parc Natural del Delta de l’Ebre amb la Carta Europea del Turisme Sostenible seria una magnífica oportunitat per situar aquest parc natural en la roda de les polítiques més modernes europees sobre espais naturals i turisme sostenible en aquests indrets. Ara bé, més enllà dels reptes que això representa per als òrgans de gestió el Parc Natural i les demés administracions implicades, aquesta etiqueta farà aflorar altres reptes importants. Un d’ells és el necessari compromís de les administracions –catalanes i estatals- amb competències urbanístiques, agrícoles, culturals o en gestió de l’aigua per garantir la vàlua i integritat d’un territori que hauria d’abastar més enllà dels límits actuals del Parc, tot impedint el creixent contrast entre el bon estat de conservació del Parc i la pèrdua de qualitat ambiental i paisatgística en els nuclis i municipis dels seus voltants.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat