Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Divendres, 23 de de setembre del 2011 | 15:40
Crònica · Madrid

El 'pinyol' de Mariano fa botifarra a l'extrema dreta

Insípid, incolor i inodor. Així vol ser el nou Mariano Rajoy, l'home que té a la punta dels dits la victòria electoral del 20 de novembre a Espanya. El líder del PP ha començat una campanya per netejar la seva imatge dretana i espanyolista per a no molestar ningú.

Madrid · Els artífexs d'aquest lifting són l'equip que controla, amb matemàtica precisió, la precampanya comunicativa del candidat conservador. És a dir, el seu cap de gabinet, el diplomàtic nascut a Barcelona Jorge Moragas; l'empresari i fundador de la cadena Workcenter Alfonso de Senillosa (nebot del polític que va fundar el PP a Catalunya), i el vicesecretari general de comunicació, el valencià Esteban González Pons. Aquest pinyol de marianistes incondicionals (o rajoystes, com s'estimen més auto-proclamar-se) ha dissenyat un nou candidat, allunyat de l'home encarcarat i un pèl ranci que el 2008 no va poder vèncer Zapatero, que havia reforçat la imatge de polític modern contra un PP fosc i antic, obsessionant amb la negociació amb ETA.

Els assessors de Rajoy treballen amb l'objectiu d'arribar a les urnes amb un nou producte polític sense cap rèmora estètica de l'aznarista que va ser. I, de cara a la galeria, ho han aconseguit. Va ser clau la batalla pel lideratge del partit al congrés de València del 2008. Aquell enfrontament a cara o creu amb personatges com Esperanza Aguirre, Pedro J. Ramírez, María San Gil o Federico Jiménez Losantos li ha servit a Rajoy per fer veure que ell no té res a veure amb la ultra dreta espanyola. Ell és la UCD 2.0, els altres l'AP de la camisa blava.

Per això, ara que està punt d'arribar a la Moncloa, l'extrema dreta madrilenya pateix. S'adona que li ha fet la campanya bruta (ETA, Navarra, Estatut, Camps...) i que ara no tindrà recompensa. Els mitjans més espanyolistes comencen a posar el crit al cel perquè Rajoy ja ha els ha advertit que no farà campanya ni de la llengua, ni de la lluita antiterrorista, només vol parlar d'economia. I, a sobre, els ha col·locat Jorge Fernández Díaz com a candidat per Barcelona, la bèstia negra del vidal-quadrisme que domina Intereconomía (no cal oblidar que el seu president és l'exdiputat al Parlament Julio Ariza).

El nou PP, passat pel photoshop estètic, prioritza l'entesa amb CiU i no vol molestar el centrisme. I l'equip de catalans i valencians que envolten el líder de la dreta espanyola ho tenen més que clar. Gènova no vol errar de nou.

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat