Indica publicitat
Dimecres, 8 de de juny del 2022
CASTELLANO  |  ENGLISH  |  GALEGO  |  FRANÇAIS
tribuna.cat en format PDF
Cerca
Dijous, 19 de de setembre del 2013 | 17:13
Crònica · Afers religiosos

Estil miserable de l'integrisme catòlic espanyolista

Les darreres declaracions de Xavier Novell, bisbe de Solsona, en sintonia amb el magisteri catòlic han estat replicades amb estil miserable per Fernández de la Cigoña, representant de l'integrisme catòlic espanyolista.

Xavier Novell.

Barcelona · El bisbe Novell ha dit en el programa de Mònica Terribas a Catalunya Ràdio: "Hi ha un bé previ que és el dret de les nacions, clarament manifestat en el magisteri. El dret a decidir el propi futur com a nació és superior al bé moral que pot suposar la unitat de l'estat. No comparteixo la preferència de considerar la unitat d'Espanya com un bé superior al dret de Catalunya a l'autodetermninació".

La rèplica de De la Cigoña segueix a continuació en la llengua espanyola en què ha estat escrita. Avís: la rèplica pot ferir la sensibilitat dels demòcrates i dels bons catòlics. De la Cigoña escriu un article titulat: "Novell, un pobre hombre con quien se equivocaron al hacerlo obispo. Solsona no puede seguir con este inestable al frente".

Aquest és el text: "Tengo un pésimo concepto de unos cuantos obispos. Pero la mayoría de esos no entran en las coordenadas de este pobre hombre. En los otros hay algo. Aunque sea maldad. En Novell apenas debilidad mental. Creo recordar que en alguna ocasión me referí a su mirada. Perdida, extraviada, locoide.... Pues iba a tener razón. Este chico no está bien. No es que no sea bueno, que seguramente lo será, es que no reúne las capacidades mínimas para asumir un episcopado. Se podría pensar incluso que su ordenación ha sido inválida por incapacidad del sujeto. Este es un memo intenso e intonso que hoy dice blanco, mañana, negro, y al siguiente lo que caiga. Vestido de obispo o de diablo. Seguramente porque en ninguna de las veces sabe lo que dice. Ni lo que hace. Y se lo está poniendo muy difícil a sus hermanos en el episcopado. A ver si la gente va a pensar que todos son como el de Solsona. Tenemos unos cuantos casos de insuficiencia mitral. Pero como éste ninguno. Al lado de Novell hasta Lérida, Huesca y Jaca, Almería, la Mallorca anterior, Ciudad Real parecen el cardenal Cisneros. Y benditos obispos inexistentes ante esta existencia".

Versió PDF Imprimeix
Col·labora amb Tribuna.cat
Si vols fer una aportació econòmica, emplena les següents dades, escull la quantitat econòmica que vols aportar i el mètode de pagament que prefereixis. Estem molt agraïts per la teva col·laboració.
COL·LABORA-HI
Indica publicitat